«Ақмола облысы білім басқармасының  Бұланды ауданы білім бөлімі Новобратск ауылының жалпы орта білім беретін мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение «Общеобразовательная школа села Новобратское отдела образования по Буландынскому району управления образования Акмолинской области»

СоцСети

Картинки по запросу логотип инстаграм

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Мектептегі кәсіптік бағдар

Қазіргі әлемде адамның психофизиологиялық жеке ерекшеліктеріне қойылатын талаптар үнемі өсіп келеді, ал еңбек мақсаттары мен сипаты нарықтық қатынастардың арқасында адамдарға таңдаған мамандығында жоғары кәсібиліктің, үнемі біліктілікті арттыруға және жеке дамуға дайын болу қажеттілігін ұсынады. Мұндай жағдайда мектептегі кәсіптік бағдарлау бұрынғыдан да өзекті болады және барлық жастағы мектеп оқушыларына сапалы дайындықты қамтамасыз етуі керек.

Кәсіптік бейімделу мектебінде  бұл іс-шаралар кешені анықтау үшін оқушылардың бейімділігі мен таланттар белгілі бір кәсіби қызмет түрлеріне, сондай-ақ іс-қимыл жүйесі, бағытталған еңбекке дайындығын қалыптастыру және таңдау мансаптық жолы. Ол тікелей оқу процесі кезінде, сондай-ақ студенттермен және олардың ата-аналарымен мектептен тыс және сабақтан тыс жұмыстар кезінде жүзеге асырылады.

Оқушыларды өз бетінше, саналы түрде мамандық таңдауға дайындау әр адамның үйлесімді дамуының міндетті бөлігі болуы керек және оқушының физикалық, эмоционалды, зияткерлік, еңбек, эстетикалық тәрбиесімен тығыз байланысты болуы керек, яғни.бүкіл оқу-тәрбие процесіне интеграциялануы керек, сондықтан мектептердегі кәсіптік бағдар беру жұмысы жеке адамның да, жалпы қоғамның да дамуындағы маңызды компоненттердің бірі болып табылады.

Мақсаттары мен міндеттері мектептегі кәсіби бағдар беру

Мектептегі кәсіптік бағдарлау жұмысының мақсаттары

* Балалардың еңбекке дайындығын қалыптастыру.

* Одан әрі кәсіби қызмет үшін қасиеттерді, қабілеттерді, қасиеттерді тәрбиелеу.

* Мамандық таңдау кезінде оқушыларды кәсіби бағдарлау қолдауы.

Мектептегі кәсіптік бағдарлау жұмысының міндеттері

* Оқушылармен ақпараттық жұмыс жүргізу: профессиограммалармен, еңбек нарығындағы ағымдағы және болашақ қажеттіліктер, еңбек жағдайлары мен ықтимал жалақы туралы ақпаратпен, таңдалған мамандық шеңберіндегі одан әрі дамумен танысу

* Оқушылардың өз бетінше мамандық таңдауға көмектесу мақсатында олардың мүмкіндіктері, бейімділігі, мүдделері туралы ақпарат алу, зерттеу және пайдалану.

* Бейіндік оқытудың көптеген нұсқаларын әзірлеу және енгізу: бағдарламалар, сабақтар, формалар, әдістер, экскурсиялар және т. б.

* Жұмысқа орналасу проблемалары туындауы мүмкін тәуекел тобындағы оқушыларды қолдау: оқытудан артта қалған, түзету сыныптарынан.

* Жоғары немесе орта кәсіптік білім беру мекемелерімен бірлесе отырып, оқушылардың келесі оқу деңгейіне бірқалыпты көшуін және дайындығын қамтамасыз ету.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мектеп оқушыларын кәсіптік бағдарлаудың негізгі компоненттері

Кәсіптік бағдарлау, тұтастай алғанда, көптеген аспектілер мен бағыттарды қамтитын үлкен, күрделі жүйе болғандықтан, бес негізгі компонентті бөлуге болады: экономикалық, медициналық-физиологиялық, педагогикалық, психологиялық және әлеуметтік.

Экономикалық компонент-демографиялық тұрғыдан еңбек нарығының еңбек ресурстарының құрылымын, еңбек жағдайларын, алынған жұмысшылардың кәсіби жарамдылығын, еңбекке деген ынтаны арттыру жолдарын зерттеуден тұрады. Бұл сонымен қатар баланың мүдделерін де, нарықтың жоспарланған қажеттіліктерін де ескере отырып, белгілі бір мамандықты таңдауға көмектесу және жұмсақ бағыт.

Медициналық-физиологиялық компонент-оқушының жеке физикалық мүмкіндіктерін немесе медициналық қарсы көрсетілімдерін ескере отырып, мамандық таңдауға көмектесу. Оқушыларды әртүрлі мамандықтарға қойылатын талаптармен таныстыру.

Педагогикалық компонент-мектеп оқушыларында мамандық таңдаудың әлеуметтік маңызды себептері мен себептерін тәрбиелеуден тұрады.

Психологиялық компонент-кәсіби жарамдылықтың психологиялық аспектілерін, жеке тұлғаның құрылымын Сенімді зерттеу, анықтау және белгілі бір кәсіби бағдарлауды қалыптастыру.

Әлеуметтік компонент-мамандықтарға немесе жалпы еңбек нарығына байланысты әртүрлі ақпаратты зерттеуден тұрады: танымалдылық, бедел, кірістілік, қоғамдық пікір, таңдалған мамандыққа қанағаттану дәрежесі. Сондай-ақ, кәсіптік бағдар берудің әлеуметтік компонентінде оқушылардың болашақ мамандығын саналы түрде таңдауы үшін құндылық бағдарларын қалыптастыру бойынша жұмыс жүргізіледі.

 

Кезеңдері кәсіби бағдар беру мектебінде

Мектептегі кәсіптік бағдарлау, сөзсіз, негізгі оқытумен қатар, қажетті компонент болып табылады, ал оқушылардың жеке және жас ерекшеліктерін ескере отырып, тұтас жүйені құру бойынша тұрақты жұмыстың арқасында балалар мамандықты дербес анықтауға, дамыту мақсатында зерттеу жобаларымен айналысуға және педагогтер мен ата-аналардың көмегімен мамандықтармен тереңірек танысуға мүмкіндік алады.

Максималды тиімділік үшін кәсіптік бағдарлау балабақшадан басталып, мектепке біртіндеп ауысып, мектеп оқушысын бүкіл оқу жолында бітіруші сыныпқа дейін үздіксіз сүйемелдеп, жұмсақ көмектесіп, бағыттап отыратын үздіксіз процесс болуы керек. Осылайша, балабақшаның аға топтары мамандық таңдаудың қиын жолының бастауы болады, онда бала ойын түрінде еңбек, кәсіптер әлемінің әртүрлілігі туралы түсінік алады, басқа адамдардың жұмысына деген құрмет пен өзіне ең жақсы және қызықты мамандықты таңдауға деген ұмтылыс қалыптасады. Рөлдік ойындар ата-анаға да, тәрбиешіге де, балаға да көмектеседі. Біріншісі балалардың қалауы, бейімділігі мен қабілеттері туралы түсінік алады, ал соңғысы, қызықты уақыттан басқа, өмірде пайдалы дағдыларды игере бастайды, белгілі бір мамандықты қолдана бастайды. Балабақшадағы кәсіби бағдар біздің "мектеп жасына дейінгі балаларды кәсіптік бағдарлау"материалында толығырақ сипатталған.

Мектептегі кәсіптік бағдар беруде оқушылардың жасына байланысты мақсаттар, міндеттер және қолданылатын әдістемелер бойынша ерекшеленетін 4 үлкен кезеңді бөлген жөн:

 

Бастауыш мектеп, 1-4 сыныптар

Бұл кезеңде жалғастырылады бастау балабақшада мамандықтармен танысу арқылы кәсіптік бағдар беру сабақтары шақырылған мамандармен, экскурсиялар, тақырыптық сыныптан тыс сабақтар, ертеңгіліктер және т.б .. бастауыш сынып оқушыларында қалыптасады құндылыққа деген қарым-қатынас, тікелей қосу арқылы әр түрлі оқу-танымдық қызметі (ойын, Еңбек, әлеуметтік, зерттеу) дамиды мүдделері мен қажеттілігі оқуға.

Бастауыш мектепте сәтті жіберіп алмау және балаларды алдағы мамандық таңдауға уақытында қызықтыру маңызды. Үлкен көмек көптеген үйірмелер, қызығушылықтар бойынша қосымша сабақтар болады. 3-сынып оқушылары үшін психологиялық ойындар мен сабақтарды біртіндеп енгізуге болады.

Бастауыш мектепте кәсіптік бағдар беру жұмысының мүмкіндіктері мен құрылымы бойынша толық материал алу үшін сіз «бастауыш мектептегі кәсіптік бағдар, 1-4 сыныптар»мақаласына жүгіне аласыз.

Орта мектеп, 5-7 сыныптар

Балалардың орта мектепке ауысуымен кәсіптік бағдарлау әр түрлі ойындармен жалғасады: іскерлік, кәсіптік бағдарлау, психологиялық. Бұл кәсіптер әлемі туралы білімді кеңейтуге қол жеткізеді және өзіне қызықты мамандықты таңдауға алғашқы қадамдар жасауға мүмкіндік береді. Оқушылар өздерінің қызығушылықтары мен мүмкіндіктерін түсіне бастайды, мүмкін мамандықтардың бағыттары туралы негізгі түсініктерге ие болады, әртүрлі мамандықтарға қойылатын талаптармен танысады.

Осы кезеңде кәсіптік бағдарлау жұмысының толық сипаттамасын "Орта мектептегі кәсіптік бағдарлау, 5-7 сыныптар" материалынан оқуға болады.

Орта мектеп, 8-9 сыныптар

Бірінші бітіру сыныбы мен алғашқы маңызды мемлекеттік емтихандардың жақындауымен ойындар мен экскурсиялардан кәсіптік бағдарлау жұмысы студенттердің Болашақ оқу профиліне мақсатты түрде ықпал етуге көшеді, бұл мүмкін болатын мамандық таңдау шеңберін тарылтады және болашақ оқу мен еңбек жолын жеңілдетеді.

8-9 сыныптарда мектеп психологының белсенді диагностикалық жұмысы басталады, мамандықты саналы таңдау сабақтары жүргізіледі. Оқушылар қызметкерлерге (ТЖМ, білім, медицина және т.б.) жоғары талаптар қоятын аса маңызды мамандықтарды зерделейді. Факультативтік сабақтар мен қызығушылықтары бойынша тереңдетілген үйірмелер өз құндылықтары мен мүдделерін іске асыруда және мамандықты саналы түрде таңдауда одан да үлкен рөл атқара бастайды.

Мектеп психологы мұғалімдермен бірге белгілі бір кәсіпті таңдау, қызығушылықтардың, қабілеттердің, баланың денсаулығы мен мамандық талаптарының барабар арақатынасы мәселелері бойынша жеке және топтық консультациялар жүргізеді.

Орта мектепті бітіруге «орта мектепте кәсіптік бағдар беру, 8-9 сыныптар» жеке материалы арналған.

Жоғары сынып оқушылары, 10-11 сыныптар

Бұл мектептегі мансаптық бағдарлаудың ең жауапты кезеңі, оның жетістігі көбінесе бастауыш және орта мектептегі сапалы жұмысқа байланысты. Мектеп психологы студенттер мен олардың ата-аналары үшін кеңес беру қызметін одан әрі кеңейтеді. Мектепте қаланың жетекші жоғары оқу орындарының тұсаукесерлері өткізіледі, Ашық есік күндеріне экскурсиялар ұйымдастырылады.

Жоғары сынып оқушыларының өзін-өзі дамытуға және өзін-өзі дайындауға көп көңіл бөлінеді, әрі қарайғы кәсіби жоспарларды талқылау және ықтимал түзетулер, таңдалған мамандықтарға артықшылықтар қалыптасады, оларға дайындық бағаланады.

Мақала "кәсіптік бағдар жоғары сынып оқушылары, 10-11 сыныптар" ұсынады егжей-тегжейлі сипаттамасы процесі туралы Кәсіптік бағдар беру жоғары сыныптарда, таңдау қажетті емтихан және қажетті қадамдар жоғары оқу орнына түсу үшін.

Мектептегі кәсіптік бағдарлау жұмысының нысандары

Оқушылармен жұмыс

* Қызықты адамдармен, мамандық өкілдерімен, жоғары оқу орындарының және жұмыс беруші кәсіпорындардың өкілдерімен кездесулер.

* Кәсіпорындарға, жоғары оқу орындарына экскурсиялар.

* Факультативтік сабақтар, қызығушылықтар бойынша үйірмелер, пәндерді тереңдетіп оқыту.

* Қосымша білім алу қажеттілігін анықтауға және мектепте немесе одан тыс жерлерде курстар таңдауға көмектесу.

* Оқушыларға сауалнама жүргізу.

* Кешенді кәсіптік бағдар беру сүйемелдеу бойы мектепте оқытудың барлық уақыты (консультациялар, тестілеу, сабақтар, тренингтер және т.б.).

Ата-аналармен жұмыс

* Оқушылардың ата-аналарына арналған жеке әңгімелер мен кеңестер.

* Мүдделі ата-аналарға баланың мамандық таңдауына және тиісті білім алуға қосқан үлесі туралы дәрістер.

* Сынып және жалпы мектептік ата-аналар жиналысын өткізу.

* Ата-аналарға сауалнама жүргізу.

* Экскурсияларды ұйымдастыруға және сүйемелдеуге көмектесуге, сынып алдында сөз сөйлеу үшін қызықты адамдарды тартуға немесе өз мамандығы туралы өз бетінше айтуға дайын ата-аналардың бастамашыл тобын құру.

* Демалыс кезінде жоғары сынып оқушыларын уақытша жұмысқа орналастыруға көмек көрсету үшін ата-аналарды тарту.

* Ата-аналармен бірлесіп түрлі бағыттағы (көркем, спорттық, театр, зияткерлік) үйірмелерді құру және жүргізу.

Ұйымдастыру-әдістемелік қызмет

* Мектепте кәсіптік бағдарлау жұмысын жүргізу, өз бағдарламаларын жасау және оқушыларды кәсіптік бағдарлау бойынша қолданыстағы бағдарламаларды бейімдеу.

* Мектеп мұғалімдері мен қызметкерлеріне материал таңдауда, сабақ жүргізуде, диагностика мен кеңес беруде көмек көрсету.

Мектептегі кәсіптік бағдар беру жұмысының тиімділігін бағалау

Мектепте кәсіптік бағдарлау жұмысын сапалы бағалау үшін 5 тиімді критерий мен 2 процедуралық критерийлерді бөлуге болады. Нәтижелі критерийлерге мыналар жатады:

Таңдалған мамандық және оны алу әдістері туралы ақпараттың жеткіліктілігі.

Студент мамандықты саналы түрде таңдай алады, тек оның нарықтағы орнын, еңбек жағдайларын, білім мен физикалық сипаттамаларға қойылатын талаптарды біле алады. Егер алынған ақпарат жеткілікті болса, студент таңдалған мамандықта өзін және оны алу үшін қажетті қадамдарды нақты көрсетеді.

Болашақ мамандықты саналы таңдау қажеттілігі

Егер студент белгілі бір мамандықтар туралы ақпаратты сырттан қысымсыз іздеумен айналысса, мүмкін болатын іс-әрекеттің қызықты бағыттарында өзін-өзі сынап көрсе немесе одан әрі іс-қимыл жоспарын жасаса, онда мамандықты негізделген таңдау қажеттілігі критерийі толығымен қанағаттандырылды деп санауға болады, ал мектептер алдында тұрған міндет орындалды.

Оқушының еңбектің әлеуметтік маңыздылығын түсінуі

Мектептегі кәсіптік бағдар беру процесінде мектеп оқушыларына еңбекке деген көзқарас өмірлік құндылық ретінде сіңірілуі керек. 8-9 сынып оқушыларында мұндай көзқарас болашақ өмірінің сапасына тікелей әсер ететін мамандықты саналы түрде таңдау қажеттілігімен тікелей байланысты.

Оқушылардың өз мүмкіндіктері мен қызығушылықтарын білу

Мектеп, тәжірибелі мамандардың жетекшілігімен оқушы уақыт өте келе өзінің қалауын, құндылықтарын, физикалық және моральдық мүмкіндіктерін түсінеді және олардың негізінде мансаптық жолды таңдайды. Мұнда баланың сипаттамаларын дұрыс анықтау үшін мектеп психологтары мен мұғалімдеріне үлкен рөл беріледі.

Мамандық алудың одан арғы қадамдарының жоспарының болуы

Студент өз пікірі мен мүмкіндіктерін ескере отырып, еңбек нарығы туралы алынған ақпараттың барлық алуан түрлілігіне сүйене отырып, мамандықты саналы түрде таңдауы керек. Кейін жасалған таңдау-ы қатарына енді, сонымен қатар жақсы ұсынуға өзіне барлық одан әрі қадамдар нәтижесінде және әкеледі, оның табысының кәсіп. Мұндай жоспардың болуы мектептегі кәсіптік бағдарлау жұмысының сәттілігін көрсетеді.

Мектептегі мансаптық бағдарлаудың тиімділігінің екі процедуралық критерийін атауға болады:

Кәсіби бағдарлаудың жеке сипаты

Кез-келген әрекет әр оқушының жеке мүдделерін, қабілеттері мен мүмкіндіктерін ескеруі керек.

Кәсіби бағдардың тұлғаны жан-жақты дамытуға бағытталуы

Оқушыларға өз бетінше мамандық таңдауға, әртүрлі бағыттар мен мамандықтарда өз күштерін сынап көруге, қалаған мамандықты алу үшін болашақ қадамдарды жоспарлауға мүмкіндік берілуі керек, ал мұғалімдер мен ата-аналар балаға таңдау жасамай-ақ белсенді түрде ықпал етіп, көмектесе алады.

Мектептегі кәсіптік бағдарлаудан күтілетін нәтижелер

Егер оқушыны бүкіл оқу уақытында сүйемелдейтін кәсіптік бағдар берудің қолданыстағы жүйесі болса, оқушылар еңбекке саналы көзқарасты сәтті қалыптастырады және еңбек нарығында өз мүдделерін, мүмкіндіктері мен талаптарын ескере отырып, мамандық таңдау процесі логикалық түрде аяқталады. Нәтижесі түлектердің одан әрі сәтті әлеуметтенуі және олардың кәсіби әлемге оңай енуі болады.

Жаңартылған күні: 21.05.2020 09:42
Құрылған күні: 21.11.2022 10:19

Текст