Отбасылық оқу дәстүрі біздің қазіргі қоғамда қажет. Қазіргі уақытта көптеген отбасылар кітаптарды сандық технологиялармен алмастырады. Көбінесе ата-аналар балаларды кітаппен емес, мультфильммен немесе компьютерлік ойынмен қызықтырғанды жөн көреді.
Бүкіл отбасын жинап, кітапты дауыстап оқу қандай жақсы. Әдеби кейіпкерлердің қызықты әңгімелерін бірге жинап, құмарлықпен өмір сүретін адамдарға қарағанда жақсырақ, жақын, жақын болуы мүмкін.
Отбасылық оқу-ата-аналар мен балалар арасындағы қарым-қатынастың ең қуанышты сәттерінің бірі және ерте жастан бастап баланың әдебиетке деген талғамын арттырудың ең жақсы тәсілі. Әдетте, отбасылық оқудың ең жақсы уақыты — бұл кеш.
Неліктен балалар оқығысы келмейді?
Ата-аналар балаларды кітаптармен таныстырмайды.
Егер сіз баланың болашақта кітап оқығанын қаласаңыз, оны туғаннан бастап таныстырудан қорықпаңыз. Нәрестелер қысқа рифма өлеңдерін ұнатады.
Ата-аналар балаларына сәйкес келетін кітаптарды таңдамайды.
Көптеген адамдар нәресте үшін бірнеше негізгі кітаптар, ең танымал кітаптар жеткілікті деп ойлайды. Ата-аналар бұл кітаптарды бір жылдан астам уақыт оқиды және баланың неге оларды тыңдағысы келмейтініне таң қалады. Үйде көптеген кітаптар болуы керек. Кітаптар-суреттер, поэзиясы бар кітаптар, ертегілер, интерактивті кітаптар, заманауи авторлық әңгімелер және балалар әдебиетінің классикасы. Баланың белгілі бір әдеби жанрға қашан қызығушылық танытатыны белгісіз. Сіздің міндетіңіз – ұсыну. Тек бір кітап емес, әртүрлі.
Сапалы кітап сатып алуға ақша өкінішті.
Қате — арзан басылымдарды сатып алу. Олар сапасыз орындалған: компьютерлік иллюстрациялар, мәтіндегі қателер, дәмсіз безендіру. Егер сіз балаңызға жақсы кітаптар сатып ала алмасаңыз, балалар кітапханасына жазылыңыз.
Ата-аналар өздері оқымайды.
Балаға оқуға деген сүйіспеншілікті ояту тек жеке мысал бола алады. Белгілі балалар аз назар аударады сөздер көп қарап іс-әрекет.
Мультфильмдермен тым ерте танысу.
Нейропсихологтар балаларды 3 жасқа дейінгі мультфильмдермен таныстыруды ұсынбайды.
Отбасында бірлескен оқу тәжірибесі жоқ. Сондай — ақ, кітаптарды бірлесіп оқудың маңызды факторы-оқу өнері. Эмоционалды, әр түрлі дауыстармен, интонациямен және үзілістермен оқуды ұмытпаңыз. Егер сіз оқу кезінде монотонды түрде ұйықтап жатсаңыз, онда бала сізді тыңдамайды.
Бала нашар оқиды. Оқу жылдамдығы минутына 50 сөзден аз бала үшін оқу процесінің өзі өте күрделі. Сондықтан оқу техникасымен және оқылымды түсінумен жұмыс істеу керек.
Баланы оқу үшін не істеу керек?
Содан кейін кітапханаға жазылыңыз немесе түрлі-түсті кітаптар сатып алыңыз және отбасылық оқуды ұмытпаңыз. Бұл балаға оқуға деген сүйіспеншілікті оятудың тамаша тәсілі.
Мектепке дейінгі жас-баланы көркем әдебиетпен таныстырудың ең құнарлы кезеңі. Жас мектеп жасына дейінгі бала көркем шығарманы белсенді қабылдайды, өзін кейіпкердің орнына қояды, баланың оқырмандық қызығушылығы тез дамиды. Ол сүйікті шығармаларын бірнеше рет тыңдағанды ұнатады және оқығанының мазмұнын қуана-қуана қайталай алады, бұл сөзсіз баланың сөйлеуі мен оның көкжиегін дамытады.
Баланы қызықтыру үшін сіз балаға кітап ұсына аласыз, онда буындарға бөлінген сөздер бар кішкентай қызықты мәтіндер бар. Жаңадан келген оқырманға оны оқып, түсіну оңай болады, және әр оқиғаны бояу қосымша қызығушылық тудырады.
Отбасылық оқудың артықшылықтары:
Егер сіз балаларға осындай көңіл бөле алсаңыз, олар сіздің оларды жақсы көретіндігіңізді біледі.
Балаларға арналған оқу болашақта оларды оқырман етеді.
Балалар кітаптары соншалықты жақсы жазылған, олар тіпті ересектер үшін де қызықты болады.
Кітаптардағы суреттер балаларды байытады, олардың шығармашылық дамуына ықпал етеді.
Кітаптар сіздің балаларыңызға ойлауды және қиялдауды үйренуге көмектеседі.
Балалар оқуды үйреніп жатқанда, олар сізді сөзден сиқыр жасайтын сиқыршы деп санайды.
Дауыстап оқу сіздің балаңыздың назарын дамытуға ықпал етеді.
Егер сіз төменде көрсетілген алгоритмді ұстанатын болсаңыз, онда бала өз сөйлеуін дамытады, шығармаларды ойлауға, талдауға және түсінуге үйренеді. Бұл, әрине, мектепте оқыған кезде оған өте пайдалы болады.
Отбасылық оқу алгоритмі:
Жаңа кітаппен танысқан кезде алдымен мұқабаны қарап, автордың аты-жөнін, кітаптың атын оқыңыз.
Оқу кезінде тоқтап, баладан қиын сөздерді түсіну туралы сұраңыз.
Оқығаннан кейін, баладан оның жұмысы ұнады ма деп сұраңыз, не?
Одан басты кейіпкер, басты оқиға туралы айтуды сұраңыз.
Қандай сөздер мен тіркестер есте қалды, кітап не үйретті?
Балаңызға өзіңізге ұнайтын эпизодқа сурет салуға, егер бұл өлең болса, үзінді жаттауға шақырыңыз.
Осылайша сіз ойлы оқырманды тәрбиелеп қана қоймай, балаңыздың сөйлеуі мен ойлауын дамыта аласыз.
Сондай-ақ, сіз балаңызға өз кітабын шығаруды ұсына аласыз. Бұл қызықты және өте пайдалы жаттығу. Шығармалар жасау процесін түсініп, өз жұмысы мен шығармашылық энергиясын әңгімелерге салып, бала басқа авторлардың шығармаларына мұқият және сезімтал бола бастайды. Кітапты құрудың жағымды бонусы-дамыған сөйлеу, сауаттылықты, зейінді және дәлдікті арттыру.
Мен дайын жинақты қолдануға кеңес беремін, онда бала берілген сөздер бойынша өз туындыларын жасайды, содан кейін оны отбасылық шеңберде қуана оқиды.
Педагог-психолог: Вереина Е. В